INFORMACJE O KAMPANII

"All Digital Weeks: czas na cyfrowe umiejętności" (wcześniej Tydzień z Internetem) to coroczna kampania koordynowana przez organizację pozarządową All Digital. Co roku włącza się w nią kilkadziesiąt krajów. Ich mieszkańcy biorą udział w spotkaniach, seminariach i warsztatach, dzięki czemu, co roku 100 000 osób uczy się i inspiruje możliwościami, jakie daje technologia. Do tej pory w akcji w całej Europie uczestniczyło już ponad 1,5 mln osób. Koordynatorem polskiej edycji jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, wspierana przez liczne grono partnerów. 

 

W polskich edycjach „Tygodnia z Internetem” wzięło udział ponad 2700 bibliotek, szkół, pracowni komputerowych, organizacji pozarządowych i innych lokalnych instytucji, które zorganizowały spotkania dla niemal 100.000 ludzi!

Województwo Małopolskie bierze udział w kampanii od 2013 roku. W wydarzeniach organizowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego oraz partnerów akcji, biblioteki publiczne, organizacje pozarządowe, szkoły wzięło udział już kilka tysięcy osób.

Wśród podejmowanych w ramach kampanii inicjatyw znajdują się wydarzenia i działania podejmujące tematy m.in. alfabetyzacji cyfrowej, cyberbezpieczeństwa, kodowania i dostępności stron internetowych.

 

Dlaczego wciąż potrzebujemy kampanii promującej umiejętności cyfrowe?

Ponieważ, wg danych Digital Economy and Society Index (DESI), przytoczonych przez Stowarzyszenie ALL Digital:

  • 44% Europejczyków nie posiada przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych we wszystkich 5 obszarach kompetencji cyfrowych (wg Europejskich Ram Kompetencji Cyfrowych są to: informacja i dane, komunikacja i współpraca, tworzenie treści cyfrowych, bezpieczeństwo, rozwiązywanie problemów)

  • 63% Europejczyków w wieku 55–74 lat nie posiada podstawowych umiejętności cyfrowych

  • 30% użytkowników Internetu nie ma podstawowych umiejętności w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego

  • 26% Europejczyków sprawdza prawdziwość fałszywych lub wątpliwych treści znalezionych w Internecie

  • 15% zatrudnionych osób posiada wykształcenie w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych

Więcej informacji o akcji znajduje się na stronie: www.alldigitalweeks.eu

 

organizatorzy

Logo All Digital Week
Logo Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego